Smak +

Namnet på Selma SPA:s resturang, Smak +, överensstämmer verkligen med vad de levererar. Personalen är trevlig och serviceminded. De plockar tallrikar på hög som om det vore det lättaste man kan göra. Vinet serverar de med en hand och med en ltien handduk hängades över den andra. Proffsigt och helt i min smak.


Huvudrätt, kväll 1

 

Sambon och jag hänfördes av den goda maten. 3-rätters två kvällar i rad är inte fy skam. Första kvällen blev vi bjudna på bakad ankterrin på confeterad anka och aprikos, serverad med brioche till förrätt. Huvudrätten bestod av kalvfilé med bräss som serverades med rotfruktskompott och kantareller. Till dessert chokladkräm med vaniljglass, sultanrussinkompott och romskum. Att namnge maten med flashiga uttryck tycker jag förhöjer upplevelsen och får resturangen att kännas mer lyxig.

 

Över ett glas rött vin, Ravenswood, diskuterar jag och min sambo

menyn, livet och framtiden.

 

 

Det var inte bara maten och personalen som var bra. Mysfaktorn på resutrangen var hög. Inredaren gjorde helt rätt när han/hon lekte med tyger som rumsavdelare samt att göra belysningen varm och inbjudande. 5 tallrikar av 5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Oj oj, mumsigt värre!



Sv: Ja, det kanske är något man bör prova :)

2011-02-17 @ 09:04:22
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0