Vart är alla tjejer?

När jag klev in genom dörren till gymmet slogs mina luktorgan av en kroppslig odör som inte var av denna värld, månader av svett, ingrott i en äcklig tröja.. som dessutom en gymbesökare ägde och hade på sig. Jag höll tillbaka kväljningarn och letade upp en plats där lukten kändes som minst.

Jag är ingen van gymbesökare så jag tittade mig lite omkring för att spana in de fria vikterna, allt från 1 kg och upp till 20 kg fanns till mitt förfogande, det var bara att välja och vraka. Jag tittade sedan på vikter från 20 kg och uppåt var det inte så mycket som fanns kvar för runt mig var det fem biffar till killar och givetvis kör inte dom med några "mes-vikter".

Det var jag och killarna i gymmet idag. Undrar vart alla tjejer håller hus? Kanske är det just för detta med svettlukten och framförallt biffarna. För vem vill stå och pusta och frusta med 5 kg i bicepscurl när man ser svällande muskler som håller på att spräcka t-shirten på grannen?

Jag håller iallafall huvudet högt och kör mitt eget race. Om det är något jag har fått lära mig under alla år som instruktör och deltagare på gruppträningspassen är att "du gör så gott du kan", "skit i grannen och fokuser på dig själv", "i egen takt och efter egen förmåga". Orden klingar i huvudet och jag sätter igång med latsdrag, flyttar pinnen från 7:e hålet till 3:e och kör!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart man ska hålla huvudet högt och köra efter sin egen förmåga :) Jag blir bara än mer peppad när jag ser svällande muskler som håller på att spräcka t-shirten på grannen ;) Underbart! Kör hårt!

2011-01-28 @ 00:21:49
URL: http://millbergskan.se
Postat av: Malin I Form

Klart man ska köra efter sin egen förmåga men det är nog många tjejer som inte vågar ta ut svängarna.

2011-01-28 @ 20:39:16
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0