Firar du?

Kikade in hos Olga "the hot-mama" Rönnberg och hittade några tänkvärda ord under rubriken Semladagen, kanelbulledagen och våffeldagen

"firar ni för att det står i kalendern? Bara för att? För att man 'måste'?

Måste man?" citerat Olga Rönnberg

 

Måste, måste man väl inte men personligen tycker jag det är lättare att ge sig själv en ursäkt att käka och mumsa och för min egen del blir det gärna lite mer än just vid dessa dagar. Att äta en kanelbulle, en semla eller våffla är ju inget som förändrar kroppen radikalt! Nej, för min egen del är det just själva grejen med de fika-betonade inslagen som gör att jag redan dagen därpå har svårt att avstå från kvarlämnade semlor på jobbet eller nya kakor till kaffet. Jag är en fika-älskare som mer än gärna skulle käka goda kakor och bullar både då och nu men jag vet hur mycket jag behöver röra på mig för att få ekvationen att gå +/- 0 och med den vetskapen är det inte värt en kaka till kaffet varje dag.

 

I morgon är det våffeldagen. Tänker du fira?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0