Två bra anledningar till varför du ska skippa godiset

Läser på RådgivningsEKOTs blogg att godis påverkar miljön i högre utsträckning än vad vi tidigare trott. EKOT hänvisar till Livsmedelsverkets hemsida där jag kan läsa en sammanfattning av studien om godisets miljöpåverkan.

 

Bland annat hittar jag information som visar att chips släpper ut 2,2 kg växthus-

gaser vilket är 20 gånger mer än råvaran potatis. Tröstlöst för min del är att läsk påverkar klimatet minst och godis mest eftersom det oftare står en skål med godis på soffbordet än ett glas med läsk till fredagsmyset.


Detta var en av anledningarna till varför du ska skippa godiset,
här kommer den andra:


Det är onyttigt och innehåller tomma kalorier.

Ingen nyhet direkt men vill du ändå ha dig något sött så spana in den här påsen.

 

Jag har själv provat detta godis efter ett

fantastiskt resturangbesök på Söderhallarna.


Innehållet ser ut som vilket plockgodis som helst men skenet bedrar. Detta godis innehåller bara naturliga och schyssta ingredienser och är dessutom utan gelatin och fria från artificiella färg- och smakämnen. På Goodstore säljs dessa påsar och du har en brett utbud att välja mellan. Här kan du också hitta andra alternativ till din kyl som är bra för miljön.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0