Som en klubba

Idag kom dödsdomen, det kanske är lite väl starkt uttryckt, men det är så det känns. Sjukgymnasten spände ögonen i mig under dagens besök och sa till på skarpen att "nu är det stop med träningen, minst 2 veckors vila". "Oh my god", var tankarna som gick i huvudet. "Nu kan jag lika gärna sätta mig i rullstol och vänta på att dagarna ska passera".

På hemmaplan var inte uppmuntran bättre, snarare tvärtom. "Förbered dig på att det kan bli längre uppehåll". Jag vet att min sambo bara ville väl när han sa så men jag ska verkligen lyda order nu och hoppas på att två veckor är allt som behövs. Under tiden får jag träna från höften och uppåt så min kroppsform kommer komma lika en klubba om några veckor, eller? Så snabbt tror jag inte att det går men känslan kommer vara så.

Min kroppsform efter flera veckor med rehabträning,

spinkiga ben och stor överkropp.


Kommentarer
Postat av: julia

Knän kan verkligen ställa till det, hoppas att det blir bättre!! :)

2011-03-14 @ 21:59:49
URL: http://mique.blogg.se/
Postat av: jennie

Det kommer bli jätte bra sandra!



Måste säga att jag är mäkta imponerad över det du gör! din blogg grym! Jag läser den MINST en gång om dagen! Blir jätte inspirerad av den.



Låt dig själv vila nu, du kommer må så mycket bättre sen! Nya tag - ny krafter!

HEJA DIG! // kramar din ex-sambo Jennie

2011-03-14 @ 22:19:30
Postat av: Annelie

Usch, så tråkigt att vara skadad. Själv har jag problem i en armbåge, eller snarare i tricepsfästet precis invid armbågen, och får hålla mig i från alla övningar som engagerar armen - vilket är typ alla! ;) Så nu blir det mycket ben och konditionsträning istället!

2011-03-21 @ 11:48:59
URL: http://kraftochenergi.wordpress.com
Postat av: Anonym

Bra blogg!

2011-06-06 @ 11:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0