Ny hobby eller tillbaka i gamla vanor?

Ikväll har jag varit och tränat core. Härligt. Var med ända från början och körde lite benböj och utfall, trots ett varingens finger från sjukgymnasten. Det blev inte så många repetitioner så morgondagen får utvisa om det var ett smart drag eller inte att börja testa lite lugnt.

Vissa kanske tycker att alla benböj och utfall var för mycket att börja med men jag tycker att någonstans måste lägsta nivån börja. Är det så att knäna inte smärtar i morgon så fortsätter jag lugnt och metodiskt, steg för steg bygga upp musklerna igen.

Förresten stod jag 10 minuter på crosstrainern i måndags och har inte känt något alls. Kanske är det min nya hobby?

















Såhär skriver Träningsmaskiner.com på sin hemsida om crosstrainer:

Detta är den mest mångsidiga träningsmaskinen - du kommer att kombinera en gång/skidrörelse med träning av överkroppen. En stor fördel är att många muskelgrupper i övre- och underkroppen kan utnyttjas samtidigt (se bild till höger). Den naturliga elliptiska rörelsen gör att du kan träna intensivt men ändå ha en låg belastning på lederna. Detta är anledningen till crosstrainer har ökat i popularitet så dramatiskt de senaste åren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0