Investera i dig själv!

Rubriken låter kanske klyshig men Apan har tagit detta till en helt ny nivå. Hon menar på att ett konto för kroppsliga behov är något att eftersträva och jag håller med henne. Det är ju inte varje vecka man vinner en SPA-upplevelse eller får presentkort på massage i julklapp.

Jag tycker att det oftast är när man har som minst med pengar besöket hos osteopaten/naprapaten som mest behövs eller när håret har en fruktansvärd utväxt efter gammal färg och behöver en omgång av min frisör. Eller när en session med min PT finns inte på kartan även om motivationen skulle behöva sig en boost och nya träningskläder kan bara inhandlas genom fönstershopping och önsketänkande.

Jag investerar i mig själv och öppnar därför ett nytt konto på banken, ett "må-bra-konto". 50 kr/månaden ger 600 kr efter 1 år, 100 kr/ månad ger det dubbla, osv.


Hur mycket investerar du i dig själv?
Och vad tänker du lägga de investerade pengarna på?



Kommentarer
Postat av: Annelie

Shoppa på rea känns ju bra i alla fall ;)



Jadu, jag tillåter mig själv att åka på konvent för att få inspiration! Annars så gör jag nog inte så mycket i vardagen, en massage emellanåt men nu har jag ju en massagedyna så jag får lite varje dag ändå (fast det är ju inte lika bra som en riktigt så klart). Jag satsar nog mer på må-bra-mat, kläder och konvent än massage, ansiktsbehandling o liknande. Har inte riktigt "tid" till massage o annat. Men nästa vecka är jag ju ledig mer än vanligt - då skulle jag kanske passa på :)

2011-01-26 @ 21:49:48
URL: http://kraftochenergi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0