Soliga dagar spenderas på gymmet

Att vara ute och njuta av det fina vårvädret är det många som vill. Malin ger istället förslag på varför du istället ska besöka gymmet och träna inomhus.

 

En av fördelarna med att solen skiner är att det nästintill är tomt på gymmet. De märkte jag bland annat idag när jag var nere för att träna axlar. Jag förstår folk som väljer att passa på att vara ute när solen faktiskt visar sig och njuta av stunden. Men för mig är dessa dagar också de bästa för att få till det perfekta träningspasset.

 

Soliga dagar resulterar i mindre besökare på gymmet, det säger sig självt. Men träningstokig som jag är passar jag gärna på att traska dit. Mycket lugnare och skönare att träna när det inte är så mycket folk. Mellan 17.00-20.00 är de annars helt fullsatt på mitt lokala gym, trots att de är hela 3000km² stort. Om du också är nybörjare i gymmet är det perfekt att passa på att gå när man inte behöver brottas med killarna vid hantlarna eller damerna på löpbandet. Då har du all tid att testa nya övningar, försöka dig på maskinen med de krångliga inställningarna och lägga all fokus på din egen träning utan att behöva bli ”störd” av andra.


Jag kan också rekommendera att få träningen gjord på morgonen. Då är chansen större att det inte är så mycket folk. Gå upp någon timme tidigare medan familjen fortfarande sover och gå iväg och träna. Då behöver du inte känna att träningen tar tid från familjen och allt som ska göras för att hushållet ska fungera.


”If there is a will, there is a way”

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0