Finn ett fel!

Jag går in på dag nummer 2 som gräsänka. Maten ikväll bestod av köttfärsfyllda tortillias. Jag hade tur idag på Konsum då jag hittade tortillasbröd för halva priset och dessutom var de i miniformat vilket gjorde att jag fick två stycken minitortillas med fyllning istället för en stor (det gäller att lura ögat när man kan). Dessutom kom jag hem sent från jobbet men slängde ihop maten på ett kick. Sedan skulle jag hugga in på den första tortillan men jag såg något som var fel...

Kan du också se vad som är fel?

 

 

Nej, det är inte osten jag syftar på utan salladen... suck. Det var bara att rycka i kylskåpsdörren, titta in och be en stilla bön om att det skulle finnas lite sallad. I grönsakslådan hittade jag lite krispig kruksallad och nu äntligen kunde jag hugga in på mina goda tortillas.

 

 

Ofta är det så när jag ska äta att det saknas sallad på min tallrik. Visst kan jag ändra mina matlagningsrutiner till att alltid göra salladen först och bara ha sådan sallad som jag gillar hemma men ändå glöms den bort!

 

Hur gör du för att komma ihåg det gröna till maten?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag försöker skärpa mig, men äter alldeles för lite grönsaker, det är dagens sanning. Sad but true.

2011-02-01 @ 21:40:24
URL: http://millbergskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0