Såhär sover jag

När jag ska gå och lägga mig gör jag som de flesta andra, tvättar av sminket och borstar tänderna. Kommer jag ihåg blir det också litet tandtråd och Flux, allt enligt min tandläkares rekommendationer. Sedan lägger jag mig i sängen, fixar med kuddarna, sveper om mig täcket och slappnar av. 5 minuter senare sover jag som en klubbad säl (om det ens tar så lång tid.)

Min sambo brukar gnälla dagen efter om att jag har brett ut mig, sovit i mitten av sängen eller haft armbågen i hans ansikte...det kan också handla om att jag har bökat ner kuddarna på golvet eller tagit hans täcke. Själv har jag inte ett minne av allt detta.

För mig gäller två enkla regler...

- lägg dig bekvämt

- slappna av

...sedan är du i drömmarnas land.

 

"God natt, sov gott och dröm vackra drömmar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0