Smakupplevelse 2

 

Nu har jag provat ny mat för ett helt år framöver känns det som. Först den ultimata smakupplevelsen på Söderhallarna och nu mat från Etiopien. Ikväll besökte vi Ringvägen 105 och fick denna spännande smakupplevelse. Min smaklökar förundrades över brödet "injera" som maten låg på och fick en chock när jag provade "grytan" i mitten av brödet - starkt är bara förnamnet! (ska också tillägga att mina smaklökar är känsliga). Måltiden åts med händerna och en liten nypa bröd fick agera bestick. Att äta med händerna gör att måltiden tar lite längre tid och man tar sig också tid att samtala på ett annat sätt än när man äter med kniv och gaffel. Kvällens höjdpunkt som förgyllde besöket var den Etiopiska musiken och dansen som vi fick uppleva.

 

Efter resturangbesöket var jag mycket nöjd över att ha vågat prova ny mat dock skulle jag inte gå hit igen då Etiopisk mat inte faller mig i smaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0