Mackor till lunch?

Läsarfråga:
"Har du tips på vad man kan ha med sig till jobbet och käka? Jag äter ju mest mackor.. blir inte så mättande och känns inte som om man vill ha med riktig mat heller, de äter vi sen när vi kommer hem från jobbet. Så tips på "mellanmål?"

Svar: Jag tycker du ska äta "riktig" lunch och för mig är det inte mackor men om du vill fortsätta äta mackor kanske det kan vara en baguette fylld med sallad, ägg, kyckling blandat i lite creme fraisch med curry och soltorkade tomater. Men för mig skulle det bli tråkigt i längden.

Jag rekommenderar starkt att du äter riktig lunch, själv har jag med mig rester från gårdagens middag. Inte alltid så kul att värma och käka men jag skulle inte klara mig på mackor. Att äta regelbundet ger blodsockret en stabil kurva och du känner dig inte så sötsugen framåt eftermiddagen när nivån är nere vid knäna. Risken med att hoppa över lunchen är att du äter mer på kvällen och tar en kaka för mycket till kaffet på eftermiddagen. Så laga middagar som räcker för matlåda dagen efter :)

Vad skulle du rekommendera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0