Vad händer?

Nu har jag haft träningsförbud, rekomenderat av min sjukgymnast, i tre veckor. Tre veckor är 21 dagar. 21 dagar tar det att skaffa sig en ny vana. Efter 21 dagar av oerhört lite träning så har jag känslan av att vara soffpotatis. Jag har varit på corepass och jag har lett mitt styrkepass men detta är inte mycket jämfört med hur träningsveckan brukade se ut. Min kropp har nu vant sig med att vara hemma hela kvällar, inte svettas och bara arbeta med fingrarna. Det har blivit oförskämt många timmar framför burken och på tok för lite timmar ute, på gymmet eller i gruppträningssalen.

Riktigt såhär illa är det inte, bara nästan!

I morgon hoppas jag på en vändning. I morgon ska jag till Växjö och Idrottskliniken. Jag har följt min sjukgymnast råd att inte träna och det har faktiskt blivit bättre men jag kan inte se mig själv på detta vis i fler veckor nu, då kommer jag bli en soffpotatis! Min förhoppning är att hon säger att jag nu kan börja belatsa lite och kanske komma igång med lite crosstrainer eller löpning varvat med powerwalk. Jag vill också ut och springa, precis som alla andra.

Nu ska jag fortsätta dagen som en soffpotatis!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0