Nu ska vi ut och springa! del 2.

Förra veckan gav hälsocoachen Evelina två tips om hur vi ska ta oss ut och börja springa. Idag kommer ytterligare två tips.

Hur har det gått? Har ni snörat på er joggingskorna och gett er ut? Med dem första stegen jag gav er i tidigare inlägg har ni en god grund att stå på. Nu ska jag delge mina två sista steg som hjälper er att fortsätta på rätt spår och ta er till ert mål.

 

Plan B och C
Ofta händer det saker i vår omgivning som gör att vi får planera om. Man blir sjuk, får jobba över eller andra saker inträffar. Då är det bra om vi är förberedda på vad vi kan göra istället, som i detta fall gör att vi inte hinner eller kan springa. Alltså ha förberett med en plan B och även en plan C. Ju mer förberedd man är desto lättare går det att nå sitt mål.

 


Små steg i taget
Lite vad jag var inne på i första inlägget men som är så viktigt. För att du lättare ska lyckas med ditt mål är det viktigt att du tar små steg i taget. Sätt inte upp för stora mål och tänk på detta när du bestämmer dina delmål. Låt det hellre ta lite extra tid, men att du uppfyller ditt mål.


Tips: ”Lura hjärnan”. Alla ni som varit på ett gruppträningspass har säkert hört instruktören skrika (när det är som jobbigast och man tror att man ska dö) något i stil med ”Kom igen, tänk att vi orkar, vi kör några till” och så orkar man lite till utan att falla ihop. Boosta dig själv med pepptalk och tänk positiva saker, både innan och under joggingturen. Låt din hjärna vara din egen PT. Repetera ”Vad duktig jag är, jag klarar det här, vad lätt det går, jag orkar det här, jag är BÄST”.


Lycka till!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0